
OBS. NYTT KURSDATUM DEN 26 APRIL
Kursen erbjuds vid två separata tillfällen, ett i Stockholm och ett digitalt via zoom.
Idag krävs det genomtänka metoder för att tränga igenom i bruset. Hur kan du designa en lanseringsplan för din musik, ett turnésläpp eller en strategi inför en stor konsert? Hur driver du sälj till dina evenemang?
Ta del av denna kurs som under en kväll presenterar taktik och uppdateringar kring vad som fungerar vid kommunikation och marknadsföring. Kursen ger även utrymme för personlig coachning och vägledning vad avser just ditt projekt.
Kursledare:
Sandra Nordin, PR-konsult
Sandra Nordin har arbetat med kommunikation inom musikbranschen under tre decennier, bl.a. som kommunikationsansvarig för Polar Music Prize, marknads- och kommunikationschef hos Blixten & Co/All Things Live Sweden samt som A&R på digitala konsertplattformen Doors. Förutom detta frilansar Sandra inom PR med uppdrag för artister såsom Molly Sandén, Mia Skäringer & Hampus Nessvold, Shima Niavarani och Nour El Refai. Hon har även ansvarat för PR- och marknadsföringen av galor såsom Hela Sverige skramlar 2015 och Hela Sverige skramlar för Ukraina 2022.
När och var:
29 mars - Stockholm (Fåtal platser kvar)
17.30 – 21.00
Musikalliansens lokaler
Hornsgatan 103, 117 28 Stockholm
30 mars - Via Zoom (Fullsatt)
17.30 – 21.00
Digitalt via zoom
(NYTT DATUM) 26 april - Via Zoom
17.30 – 21.00
Digitalt via zoom
Anmälan görs så snabbt som möjligt via nedan formulär: